Selkeät arvot – enemmän tuloksia.

Ennen kuin jatkat lukemista, varoitan sinua. Postaus saattaa tärisyttää ajatuksiasi. Emme keskustele arvoistasi nyt vain kädenlämpöisesti. Pohditaan arvojasi liiketoiminnan kannalta, sillä tulokset ovat riippuvaisia myös arvoistasi.

Tiedätkö:

– Mitkä arvoistasi myy?

– Missä arvosi tulee näkyä?

– Mitkä ovat omat arvosi liikunta-alalla?

Osaat ehkä tällä hetkellä jonkin verran sanottaa omia liikunta-alan toimijan arvojasi, mutta osaisiko asiakkaasi? Jos valmentaja esittelyssä kerrot olevasi iloinen tyyppi, joka tulee kaikkien ihmisten kanssa toimeen, ei se kerro asiakkaalle yhtikäs mitään sinusta.

BOOOOOORING. Se on liian yksinkertaista.

Jos tarkoituksena on erottua alalla, se alkaa arvojen tietoisella pohtimisella ja niiden tuomisella rohkeasti esille. Tämä tuo onnistuessaan myös lisää tulosta. Juju piilee siinä, että herätät potentiaalisessa asiakkaassa syvempää arvomaailmojen resonointia ja sielun sisaruutta. Tällöin asiakkaan on helpompi tehdä ostopäätös ja sitoutua asiakkaaksesi.

Arvon luomisen työkaluja on netti pullollaan, mutta voisitko lähteä miettimään asiaa ensin toisinpäin. Mitkä asiat EIVÄT ole sinulle tärkeitä? Onko asioita mitä ET halua ihmisten ajattelevan palveluistasi? Millainen olisi sinun mielestäsi huono valmentaja? Käännä nämä asiat sitten toisinpäin ja ala korostamaan niitä toiminnassasi.

Pahimmat virheet, jotka voit tehdä:

– Jättää toimintasi arvot kokonaan miettimättä.
– Kopioida ne toiselta henkilöltä.
– Edustaa sellaisia arvoja, joihin sinulla on ristiriitaisia tunteita.

Miten arvot sitten myy?

Ei ainakaan omassa päässäsi. Niiden tehtävä on vetää puoleensa unelma-asiakkaitasi, sekä näyttää suunnan toiminnassa, asiakaskohtaamisissa, myynnissä, markkinoinnissa, KAIKESSA. Kun asiakas kohtaa kaltaisensa arvomaailman omaavan henkilön tai liikuntapalvelun tuottajan, on myös luottamuksen ja pitkäaikaisen asiakassuhteen solmiminen todennäköisempää.

ARVOJEN TULEE NÄKYÄ, TUNTUA JA TEHDÄ TEKEMISESTÄ TEKEMISEN ARVOISTA.

Sporttisin terveisin,
Liisa&Emma